Prevencia

Stráca sa posolstvo Vianoc, mimovládky predstavili kampaň Vyber si

Platforma mimovládnych rozvojových organizácií s prichádzajúcimi Vianocami vyzýva na zníženie individuálnej spotreby, ktorá podporí napĺňanie cieľov udržateľného rozvoja OSN. Najmä v tomto období, ktoré pre nás symbolizuje  pokoj a rodinnú pohodu, sa dostávame do kontrastu s rozvojovými krajinami a ich obyvateľmi. Prichádzame s nimi do kontaktu práve našimi spotrebiteľskými rozhodnutiami. Záleží na tom, ako vplýva spotrebiteľské správanie na výrobcov produktov a na životné prostredie planéty Zem. Sme prvou generáciou, ktorá začína fatálne pociťovať dopad svojho nezodpovedného konania, a zároveň možno poslednou, ktorá s tým dokáže niečo urobiť…

 

unnamed

Začať môže každý od seba a Vianoce sú tým najlepším časom na zamyslenie sa napríklad aj nad tým, či všetko to, čo kupujeme, aj naozaj potrebujeme. Každoročne po Vianociach končia tony potravín v kontajneroch a zo sviatkov pokoja sa razom stávajú sviatky extrémneho konzumu. Aj keď práve konzum a zvyšovanie spotreby zdanlivo poháňa globálnu ekonomiku vpred, je to na úkor životného prostredia a tých najzraniteľnejších ľudí nielen v rozvojových krajinách. Platforma mimovládnych rozvojových organizácií už od začiatku Predsedníctva SR v Rade Európskej únie poukazuje na to, že máme na výber.

Kampaň Vyber si je o silných dopadoch našich každodenných rozhodnutí. Niekedy stačí jedna malá vec, jeden dobrý výber alebo jedno správne rozhodnutie na to, aby sme ich opakovaním dokázali zlepšiť svet okolo nás. Do kampane sa zapojili aj známe osobnosti verejného života – herci Henrieta Mičkovicová a Alexander Bárta, módna návrhárka Dana Kleinert, hudobník Jano Kuric, tanečník Jaro Bekr, spisovateľka Tamara Šimončíková Heribanová a ďalší. Partnermi kampane sa v jej priebehu stalo viac ako 28 mimovládnych organizácií, lokálnych iniciatív a firiem.

Osvedčené tipy od nás nielen pre pacientov:  dopestujte si, čo sa dá, pite vodu z vodovodu a berte ju vo fľaške so sebou, šetrite doma vedome energiami, nakupujte podľa vopred pripraveného zoznamu,  spoznajte Zónu bez peňazí, usporiadajjte si burzoblšáky, skúste zaviesť v skupine službu za službu a vec za vec, prikrývajte sa len perinou, na akú máte…  Pár inšpirácií od ambasádorov nájdete na: https://www.youtube.com/watch?v=8YTxVf1noKY a pripájame aj link, kde sa dozviete viac o kampani Vyber si: http://www.mamnavyber.sk/.

Informácie a fotografia: SKPR Strategies